Звіт керівника за 2024-2025 навчальний рік
Завершився 2024-2025 навчальний рік, як і три попередніх - він був непростий. Але ми навчилися жити в умовах сьогодення. Вміємо вже працювати дистанційно, суміщати заняття в сховищах і коридорах, обідати по черзі, підтримувати один одного та надавати допомогу нашим захисникам.
Заклад дошкільної освіти №2 «Ромашка» здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
- Конституції України,
- Закону України «Про освіту»,
- Закону України «Про дошкільну освіту»,
- «Положення про дошкільний навчальний заклад»,
- Базового компоненту дошкільної освіти України,
- Закону України «Про охорону праці»,
- Кодексу цивільного захисту України,
- Закону України «Про дорожній рух»,
- Закону України «Про відпустки»,
- Закону України «Про мови»,
- Закону України «Про цивільну оборону,
- Кодексу законів «Про працю» .
А також відповідно до установчих документів - власного Статуту, положень за напрямками та видами діяльності, річного плану роботи.
Головною метою закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації; максимальна реалізація здібностей і потенціальних можливостей дошкільників; формування необхідних життєвих навичок, готовності продовжувати освіту, зміцнення здоров’я.
140 вихованців «Ромашки» протягом року мали можливість відвідувати повноцінно заклад, а це 8 вікових груп з 3-х до 6-ти років. 60 малят були охоплені дистанційною формою навчання.
На жаль, з кожним роком кількість дітей зменшується. І на вересень 2025 року, нам довелося зменшити кількість груп з 12 на 11 та провести скорочення штатних одиниць. Завдяки введення в дію нового штатного розпису, нам було добавлено три ставки вихователя та ставку помічника вихователя, також провівши внутрішній перерозподіл, вдалося уникнути втрат людського ресурсу та ввести ставку вчителя англійської мови.
У нас є різні категорії дітей, серед них і пільгові, а саме:
Малозабезпечених – 3
Багатодітних – 8
Внутрішньо переміщених осіб – 17
Діти учасників бойових дій – 19,
Також соціальним педагогом було здійснено облік дітей дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти, що проживають на території, закріпленій за кожним закладом. Особливу увагу приділяли дітям
5 - ти річного віку, які обов’язково повинні бути охоплені дошкільною освітою.
Таких дітей на нашій території - 80 , з них заклади дошкільної освіти міста відвідують - 65, знаходяться на індивідуальному догляді - 1, проживають за межами міста - 15.
У 2024/2025 навчальному році педагогічний колектив закладу розпочав працювати над проблемним питанням: «Формування у закладі позитивного ставлення всіх учасників освітнього процесу до дітей з ООП, створення психологічно комфортного середовища в групах з інклюзивною формою навчання та загального розвитку, як спрямування системи з урахування потреб кожної дитини.»
Завданнями на навчальний рік були:
- Професійна підготовка персоналу до роботи з дітьми ООП, щодо допомоги в організації корекційно - розвивальних та навчально –виховних процесів
- Оптимізувати роботу з розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку за допомогою інноваційних методів навчання.
- Розширити знання, уміння та навички дітей з екологічного світосприйняття через організацію спостережень, пошуково-дослідницької, трудової діяльності в природі.
Методична робота велася за такими формами: індивідуальні форми роботи: самоосвіта педагогів, методичні консультації, співбесіди; групові та колективні форми роботи: педагогічні ради, педагогічні години, семінари – практикуми, колективні перегляди
Протягом навчального року, педагоги закладу дошкільної освіти удосконалювали свою педагогічну майстерність. Брали активну участь у різноманітних педагогічних заходах, при проведені яких використовувались
консультації «Як налаштувати педагогів після відпустки», «Як провести онлайн батьківські збори онлайн», «Культура мовлення педагога», «Соціальний розвиток дітей інклюзивної групи», «Скажи насильству – Ні», «Будьмо толерантними», «Дитина хоч і мала, але знає свої права», «Ставимо запитання правильно», «Як формувати в дітей навички поведінки для сталого розвитку», «Дитина з розладами спектру аутизму в дитячому садку, налагоджуємо взаємодію», «Етика спілкування з батьками дитини з ООП». семінари – практикуми: « Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», «Різновиди мовленнєвої взаємодії з дітьми», «Як навчити дітей сортувати сміття весело та корисно», «Дитина з ООП: зрозуміти та допомогти», «Розвиток комунікативного спілкування педагогів», «Як зробити діалог з дітьми пізнавальним», «Розвиток комунікативного спілкування педагогів», «Профілактика емоційного вигорання педагога», «Особливості роботи з дітьми різних типів темпераменту та нервової системи», «Емпаурмент – педагогіка мотивації і натхнення до дії», також один раз на місць практичний психолог проводив з педагогами семінар - практикум «Особистісний адаптаційний потенціал педагога»; майстер класи: «Навчаємо дітей складати розповідь за серією сюжетних картин», «Дидактичні ігри із залишків матеріалів»
У 2024/2025 навчальному році педагоги підвищували свій професійний рівень під час перегляду вебінарів, проходження курсів підвищення кваліфікації, участі в інтернет - конференціях тощо. Завдання методичної роботи полягали у стимулюванні професійного інтересу педагогічних працівників для особистісного професійного розвитку.
Пріоритетним напрямом діяльності педагогічного колективу було спрямування освітнього процесу на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти України. Освітньо – виховний процес у групах ЗДО здійснювався за програмою розвитку дітей «Впевнений старт». Педагоги забезпечили достатній рівень освітньо – виховного процесу для дітей , які навчалися дистанційно, розробивши плани роботи за програмою виховання та навчання дітей дошкільного віку «Дитина» та програмою розвитку дітей «Впевнений старт».
Педагоги під час освітньої роботи застосовували різні форми і методи проведення освітньо – виховної роботи: дидактична гра; заняття (спільна навчальна діяльність); розвага; спостереження в довкіллі; читання художніх творів; показ лялькового театру тощо.
Питання форм і методів роботи з вихованцями, атестації педагогічних працівників, удосконалення освітньої діяльності на основі сучасних технологій, з урахуванням подій сьогодення, обговорювались на засіданнях адміністративних нарад, педагогічних рад.
Відповідно до поданих заяв, у 2024/2025 навчальному році атестація педагогічних працівників проводилась відповідно Положенню про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН України від 09.09.2022 р. № 805. Проатестовано 7 педагогів, з них:
- підтверджено «спеціаліст першої категорії» – 3 (Галина МЕЛЬЯСАНОВА, Інна ХОМЕНКО – вихователі – методисти, Лариса РУДЕНКО - вихователь);
- присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» - 2 (Марії МОСІЙЧУК – музичний керівник, Тетяна УСТИНСЬКА- вихователь);
- присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» - 2 (Ірині БОРИСОВІЙ, Оксані ЛЕЙФУРІ – вихователям);
З метою підвищення теоретичного рівня фахової підготовки у 2024/2025 навчальному році пройшли курси підвищення кваліфікації 13 педагогів закладу.
Впродовж навчального року проводився постійний аналіз роботи вихователів, музичних керівників та інструкторів з фізичної культури: динаміка розвитку та навчальних досягнень вихованців, рівень професійного розвитку педагогів (відкриті заняття, заходи, розваги, онлайн заняття, розробки методичних матеріалів, тощо), застосування у роботі інноваційних технологій.
Освітнє середовище закладу обладнане відповідно до вимог Санітарного регламенту. В групах якісно облаштований простір для ігор та навчання, для споживання їжі, для безпеки дітей під час повітряних тривог (найпростіше укриття - правило двох стін)
Розроблені та проведені заходи до:
- осіннього благодійного ярмарку «Ярмарок в нашій оселі гучний та веселий»
- тижня безпеки
- дня української хустки
- дня ЗСУ
- тижня рідної мови
- тижня енергозбереження
- дня української жінки
- дня годування птахів
- Міжнародного дня дарування книги
- дня спонтанного появу доброти
- Стрітення
- дня Святого Миколая, новорічних ранків та різдвяних свят
- музичних свят та розваг до свята Весни та дня Матері
- дня народження Т.Г. Шевченка
- Всесвітнього дня переробки
- Всесвітнього дня казки
- Всесвітнього дня води
- Всесвітнього дня здоров’я
- Всесвітнього дня мистецтва
- дня Землі
- дня пам’яті та примирення
- дня виготовлення листівки
- всесвітнього дня здорового харчування
-дня української писемності та мови
- всесвітнього дня оригамі
- міжнародного дня толерантності
- дня гідності та свободи
- всесвітнього дня милосердя
- дня Соборності України
- міжнародного дня дякую
- дня єднання
- дня спонтанного прояву доброти
- міжнародного дня полярного Ведмедя
- дня зубної феї
- дня державного гімну
- міжнародного дня спорту
- Великодня
- всесвітній день кульбаби
- дня вишиванки
- заходи до вшанування пам’яті та героїчного подвигу захисників Вознесенського району
- міжнародного дня сім’ї
- тижня безпеки дорожнього руху
- благодійного ярмарку до Великодня «Великодній батл Кіндера та Крашанки»
- дня бджіл
- випускних свят «Дитинство з присмаком щастя»
- міжнародного дня захисту дітей
- тижня психології та соціальної роботи
- місячника психології
Моніторинг досягнень дітей здійснювався два рази на рік - у вересні, квітні ( старші групи), у вересні, травні ( молодші та середні) У квітні практичним психологом закладу Світланою ФІЛІППОВОЮ проводився аналіз готовності старших дошкільнят до навчання у школі. Виходячи з даних діагностичного обстеження можна зробити висновок, що випускники ЗДО№2 «Ромашка» мають достатній рівень знань, вмінь та навичок для подальшого освітнього процесу.
З кожним днем все більше і більше приходить в заклад дітей з особливими освітніми потребами. І в умовах сьогодення – ми маємо створити всі належні умови для перебування таких вихованців у закладі.
Тому в 2024-2025 році ми відкрили дві інклюзивні групи, які відвідували троє дітей.
Це не легка і кропітка робота всіх, хто залучений до неї, але вона і важлива, адже діти з особливими освітніми потребами мають навчатися жити в колективі, суспільстві та й інші малята мають знати, що всі діти в Україні мають рівні права на здобуття освіти.
Спільними зусиллями було облаштовано і відкрито ресурсну кімнату. Ми зробили косметичний ремонт та забезпечили необхідним обладнанням. Продовжуємо роботу по облаштуванню та створенню належних умов .
Впевнені, що разом ми можемо вирішити всі питання, адже наша сила – в єдності.
Ми продовжуємо свою волонтерську діяльність:
Так, у вересні був проведений Осінній ярмарок з метою зібрання коштів на тканину для пошиття балаклав. Було зібрано 18000 гривень, за які було придбано матеріал та пошито понад 300 балаклав, які зігрівали наших захисників холодними зимовими ночами.
Весняний ярмарок – мав практично таку саму мету. Було зібрано 21000 гривень, з них 11000 гривень витрачено на придбання та встановлення хвіртки на вході в заклад та 10000 гривень – на придбання тканини для балаклав (літніх) дощовиків та інших необхідних речей для захисників,
Також не один раз силами нашого колективу була надана допомога бригадам східного напрямку медикаментами та медичним обладнанням.
Готували малюнки, листівки, поробки, обереги, смаколики.
Не одноразово збирали скляні банки для приготування тушкованки та металеві на виготовлення окопних свічок. І на цьому ми не зупиняємось.
Протягом року зі сторони адміністрації та медичних сестер питання
харчування знаходилось на постійному контролі. Аналізи проводиться щомісячно, про що надавався звіт до управління освіти про виконання норм харчування та про стан забезпечення продуктами.
Ми власними силами розробили меню на всі сезони, які погоджені Держпродспоживслужбою. Це стало можливим за рахунок придбання певного обладнання на харчоблок, а саме:
- двох м’ясорубок ( спонсорська допомога )
- блендера ( спонсорська допомога )
- вагів ( спонсорська допомога )
- холодильники (місцевий бюджет )
Продовжуємо працювати над забезпеченням харчоблоку технічним обладнанням .
На досить високому рівні знаходиться дотримання вимог охорони
дитинства, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та протипожежних
норм. Проводяться необхідні заходи по профілактиці дитячого дорожньо-
транспортного травматизму, попередженню пожежі від дитячих пустощів з
вогнем.
На виконання наказу УБОіН № 187 від 31.03.2004 року «Про
організацію роботи із зверненням громадян в закладах освіти» була організована робота із зверненнями громадян, яка здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування Конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», згідно з інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування. Відповідно до внутрішнього наказу закладу дошкільної освіти №2 «Ромашка» затверджений графік особистого прийому громадян.
За 2024 – 2025 навчальний рік до закладу дошкільної освіти
надійшло 32 звернення, з них:
питання працевлаштування - 8 звернень
питання конфліктної ситуації - 0 звернень
інші питання(надання характеристики та запис дитини в ЗДО)– 22 звернення
Колективних та повторних звернень не було. Всі звернення були
зареєстровані відповідно до чинного законодавства.
Звіти подавалися щоквартально до управління освіти ім. Бориса Грінченка Південноукраїнської міської ради.
В порівнянні з минулим навчальним роком зменшилась кількість
звернень з питань працевлаштування .
Заклад дошкільної освіти «Ромашка» підпорядкований управлінню освіти, з січня 2015 року фінансування закладу відбувається з міського бюджету.
Протягом 2024 – 2025 навчального року були профінансовані всі
захищені статті, передбачені законодавством, до того ж були виділені
кошти на:
послуги зв’язку;
миючі, дезінфікуючі та антисептичні засоби;
медикаменти;
офісний папір, друковану продукцію ;
Багато проблем матеріального-господарчого характеру ми вирішуємо власними силами та за допомогою батьків.
Це придбання канцтоварів, сантехнічного обладнання, оформлення коридорів ,ремонт та утримання оргтехніки , придбання принтера, придбання прасок та парогенератора.
В кожній групі вихователі разом з батьками проводять велику роботу
щодо придбання необхідних дидактичних ігор, літератури.
Особливу роль у нашій спільній роботі з родинами вихованців
відіграють батьківські комітети: вони допомагають в освітньо –
виховній і господарській роботі. Ми звичайно намагаємося не перекладати
на батьків свої проблеми , по силі вирішуємо самі. Але, коли звертаємося,
знаємо що нас зрозуміють і підтримають.
До всіх змін в закладі докладені руки наших працівників.
Здійснено благоустрій території; внутрішнього двору, ремонт сходинок на вході на територію закладу та встановлення хвіртки . В групових кімнатах «Барвінка» і «Бджілок» було замінено світильники. Зроблено косметичний ремонт на другому поверсі в адміністративному крилі .
В травні розпочався косметичний ремонт найпростішого укриття. Але вчасно не завершили, тому ми не можемо його використовувати для вихованців старших груп та надалі керуємось правилами двох стін під час повітряної тривоги.
Всю вищевикладену інформацію можна побачити на сайті нашого
закладу. Але на час воєнного стану – вона трішки видозмінена.
У нашому закладі велика увага приділяється патріотичному вихованню дошкільників. І це є нормою, адже всі члени нашого колективу
– це люди які в душі і в серці мають любов і повагу до нашої держави, її традицій та закладають зусиль, щоб підростаюче покоління було гарними синами і доньками нашої України .
Всі 75 працівників «Ромашки» - складають єдиний живий організм, який вміє справлятися з труднощами, випробовуваннями долі та злагоджено діяти на позитивний результат.
Тож не втрачаємо надію, а впевнено, крокуємо до Перемоги. Наша сила в Єдності.