Звіт керівника за 2021-2021
Дошкільний навчальний заклад №2 «Ромашка» функціонує з квітня 1978 року. За цей час велика кількість дітей відвідала «Ромашку», з часом стало гарною традицією – приводити і своїх діток. Сьогодні в садочку – 280 малят, це 13 вікових груп, а саме: 4- групи раннього віку, 9 – груп дошкільного віку.
В дошкільному навчальному закладі існують такі структурні підрозділи: як
- методична служба
- адміністративно – господарча служба
- медична служба
- соціально – психологічна
- логопедична
- служба охорони праці
Всі служби очолюють кваліфіковані спеціалісти. Люди , які знають свою справу та працюють на позитивний результат. Особливу увагу хочу звернути на той факт, що, у нашому закладі продовжує функціонувати адміністративна комісія, до складу якої ввійшли: директор, вихователь – методист, соціальний педагог , практичний психолог, вчитель логопед, медична сестра. Завданням цієї комісії є, в першу чергу , допомогти діткам, які прийшли до садочка легше пройти адаптаційний період та, враховуючи індивідуальні особливості, покращити перебування їх в закладі. Дати можливість відчути позитивне ставлення та єдність в даній справі. Як результат роботи за рік, ми маємо своєчасність надання допомоги дітям та консультації батькам, уникнення конфліктних ситуацій там, де вони могли б мати місце.
Тому всі члени комісії володіють ситуацією по кожній дитині та тримають на контролі. І в цьому році ми продовжуємо роботу комісії працюючи з новим набором дітей.
Вже традицією стали індивідуальні зустрічі батьків дітей, що вперше йтимуть у садочок, із директором, соціальним педагогом та практичним психологом.
Невимушена бесіда дає свої результати. Адже батьки знайомляться із нормативною базою закладу, Правилами внутрішньо – трудового розпорядку, режимом роботи закладу, із порядком оплати за перебування дитини в дошкільному закладі та надають побажання щодо індивідуальних особливостей своєї дитини. Адже особистісно – орієнтований підхід у вихованні є основою у роботі наших спеціалістів.
Батьки по максимуму отримують інформацію, яка діє на випередження, щоб уникнути небажаних проблем та полегшити період адаптації дитини. Ми намагаємося зробити все, щоб батьки відчували себе повноправними членами нашої великої дитсадівської родини, стали учасниками навчально – виховного процесу.
Методична робота в дошкільному навчальному закладі №2 (далі ДНЗ) протягом 2020-2021 навчального року була спрямована на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, розвиток творчого потенціалу кожного члену педагогічного колективу, а відтак – на досягнення позитивних результатів у вихованні, розвитку та навчанні дітей, оптимізації освітньо - виховного процесу.
Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, інструктивно – методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, прогресивному педагогічному досвіді.
Пріоритетним напрямом діяльності педагогічного колективу протягом 2020-2021 н.р. було спрямування освітнього процесу на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти України.
Протягом 2020-2021 навчального року педагогічний колектив дошкільного навчального закладу продовжував роботу над проблемним питанням: «Опанування дітьми рідної української мови, засвоєння її літературних норм та культури спілкування через пізнавальну, практичну та комунікативну діяльність».
В рамках даної теми, робота з педагогічними кадрами здійснювалась на вирішення таких пріоритетних завдань:
1.Формування мовленнєвої та пізнавальної компетентністі дошкільників на основі засвоєння завдань освітньої програми «Впевнений старт» та створення сучасного освітнього простору, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.
2.Спрямування роботи педагогічного колективу на розвиток розумових здібностей дитини, культури інженерного мислення шляхом інтеграції в освітньому процесі.
3.Формування духовності, національної свідомості вихованців шляхом співпраці педагогічної тріади ( педагоги, діти, батьки).
Для цього у дошкільному навчальному закладі було створено такі умови:
- традиційно проводилися педагогічні години, які були спрямовані на
визначення системи педагогічних впливів, що забезпечували підвищення якості освітнього процесу;
- планомірно проводилась робота щодо покращення матеріально - технічної бази в кожній віковій групі.
З метою вирішення поставлених завдань педагогічний колектив працював над удосконаленням структури методичної роботи ДНЗ, яка ґрунтується та враховує сучасної особливості організації методичної роботи як суттєвого чинника формування творчого педагога. Структура методичної роботи включає традиційні форми методичної роботи, серед яких:
- колективні та групові форми: педагогічні ради, семінари - практикуми, колективні перегляди, майстер-класи, ділові ігри, освітні проекти, консультації з усіх розділів програми ;
- індивідуальні форми роботи: консультації, самоосвіта, анкети, бесіди за результатами контролю.
Організація методичної роботи відзначалася плановістю, систематичністю та результативністю.
Роботу педагогічних рад було сплановано та проведено згідно поставлених завдань перед колективом на навчальний рік. На педагогічних радах обговорювалися основні принципи, методи та прийоми роботи з дошкільнятами та їх вдосконалення, розглядалися питання удосконалення та впровадження у організовану освітньої-пізнавальну діяльність досягнень науки і передового педагогічного досвіду, обговорювалися питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвиток їх творчої ініціативи та аналізувалося провадження інноваційної діяльності у вікових групах.
Підвищенню фахового рівня педагогів сприяв практикум практичного психолога Філіппової С.А. на тему «Зняття напруги та гармонізація особистості» . Мета практикуму налаштування на позитив та вміння пере трансформувати негативні процеси в конструктив, тим самим налагоджуючи комфортні умови перебування в колективі.
Протягом навчального року педагогами закладу Волошиною О.М., Світонько Н.С. та Степаненко О.М. була розпочата робота з дітьми ІІ молодшої групи №2 «Журавлики» над освітнім проектом «Школа маленьких козачат». На виконання протиепідемічних заходів на період карантину у зв’язку поширенням корона вірусної хвороби (COVID – 19) зустрічі козаків з дітьми не відбулися. Але були зняті фільми «Лист козакам Бугогардової Січі Чорноморського козацького війська Українського Козацтва» та «Джура – шляхетність! Джура – це відвага!» .
Особливої уваги заслуговують результати роботи педагогів ІІ молодших груп (Волошина О.М., Світонько Н.С., Борисова І.О., Юрченко О.І.), середніх груп (Хоменко І.С., Арсеньєва Т.А., Науменко С.О., Скороход Л.В., Швидя К.В., Толмачова В.М.) та старших груп (Бугайова Т.М., Лейфура О.Л., Хаджикова Т.С., Міхеєва М.І., Баран В.О., Полоз С.А.) за впровадженням в роботу з дітьми освітньої програми «Впевнений старт». Вихователями зібрано дидактичний матеріал та поповнена фото - презентація «Впевнений старт» в майбутнє вашої дитини» для батьків щодо популяризації освітньої програми «Впевнений старт» .
З метою допомоги та запобігання помилок, систематично проводився контроль і керівництво - здійснювалися перевірки за рівнем педагогічної майстерності та за станом освітнього процесу, які узагальнювалися у вигляді довідок, інформацій, наказів.
Кількісний і якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли підвищенню професійної компетентності педагогів, покращенню якості володіння різноманітними методами роботи.
Організація методичної роботи з педагогічними кадрами має діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізі роботи під час проведення освітньо – виховного процесу. Здійснення моніторингу якості педагогічної майстерності педагогів стало реальним підґрунтям для втілення шляхів реалізації пріоритетних напрямків роботи ДНЗ і дозволяє вчасно корегувати і надавати методичну допомогу в розв’язанні певних освітніх проблем. Діагностування педагогів проводиться систематично за допомогою анкет та аналізу педагогічної діяльності педагогів. Моніторинг професійної майстерності педагогічного колективу показав, що педагоги закладу мають оптимальний та достатній рівні професійної майстерності.
Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку здійснювався два рази на навчальний рік (у зв’язку з карантином). Засвідчено, що діти всіх вікових груп засвоїли програмові завдання на достатньому рівні.
З метою привернення уваги громадськості до активної для українського суспільства проблеми подолання насильства в сім’ї була проведена акція «16 днів проти насильства» відповідальний соціальний педагог Савенко І.І.
Особливо треба відмітити роботу практичного психолога С.А.Філіппової в рамках реалізації програми Червоного Хреста «Психо-соціально робота» та вихователя старшої групи №1 Лейфури О.Л.
Вихователь-методист Колганова І.І. та вихователь Руденко Л.В. активну участь взяли в роботі обласної творчої групи «Використання квест-технології для розвитку базових якостей особистості дошкільника», організований Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти. Прийняли активну участь у онлайн-зустрічі та підготовці книги.
На високому методичному рівні були проведені традиційні заходи ДНЗ - День спонтанної прояву доброти, День патріотичного виховання «З Україною в серці», День рідної мови, День присвячений творчості В.О.Сухомлинському, Тиждень творчості (театралізація), Тиждень Безпеки дитини (зим, весна).
Активну участь батьки, педагоги та діти прийняли у VI Всеукраїнської акції «Нарру Мяу для Мурчика» та у ІІІ Міжнародному занятті доброти. Було отримано грамоти, сертифікати учасників.
Питання взаємодії з сім’єю та громадськістю не були актуальними в цьому навчальному році у зв’язку з карантином.
Із вищезазначеної причини нам довелося коректувати роботу закладу в цілому.
Соціальним педагогом було здійснено облік дітей дошкільного віку, які не відвідують дошкільного закладу, що проживають на території, закріпленій за кожним закладом.
Особливу увагу приділили діткам 5 – річного віку, які обов’язково повинні бути охоплені дошкільною освітою. Таких дітей на нашій території – 88, з них дошкільні заклади міста відвідують – 76, 4 – знаходяться на індивідуальному догляді, 11 - проживають за межами міста.
Хочу зазначити, що ми продовжуємо працювати над імплементацією Закону України «Про освіту» та створювати умови для повноцінного функціонування закладу.
На виконання наказу УБОіН № 187 від 31.03.2004 року «Про організацію роботи із зверненням громадян в закладах освіти» була організовані робота із зверненнями громадян, яка здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування Конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», згідно з інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування. Відповідно до внутрішнього наказу дошкільного навчального закладу №2 «Ромашка» затверджений графік особистого прийому громадян.
За 2020 – 2021 навчальний рік до дошкільного навчального закладу надійшло 22 звернення, з них:
- питання працевлаштування- 21 звернення
- питання конфліктної ситуації - 1 звернення
Колективних та повторних звернень не було. Всі звернення були зареєстровані відповідно до чинного законодавства.
Подавалися щоквартальні звіти до управління освіти Южноукраїнської міської ради.
В порівнянні з минулим навчальним роком збільшилася кількість звернень з питань працевлаштування та одне письмове звернення . Я вважаю, що це результат належного рівня просвітницької діяльності, взаєморозуміння в роботі з батьками.
Протягом року зі сторони адміністрації та медичних сестер питання харчування знаходяться на постійному контролі. Аналіз проводиться щомісячно, про що надається звіт до управління освіти про виконання норм харчування та про стан забезпечення продуктами. На досить високому рівні знаходяться питання дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та протипожежних норм.
Проводяться необхідні заходи по профілактиці дитячого дорожньо – транспортного травматизму, попередженню пожежі від дитячих пустощів з вогнем.
Дошкільний навчальний заклад «Ромашка» підпорядкований управлінню освіти, з січня 2015 року фінансування закладу відбувається з міського бюджету.
Протягом 2020 – 2021 навчального року були профінансовані всі захищені статті, передбачені законодавством, до того ж були виділені кошти на:
- послуги зв’язку;
- миючі, дезінфікуючі та антисептичні засоби;
- медикаменти;
- папір;
Багато проблем матеріального-господарчого характеру ми вирішуємо власними силами та за допомогою батьків.
Це придбання канцтоварів, сантехнічного обладнання, оформлення коридорів, придбання стендів, пошиття дитячих костюмів, оформлення музичного залу на свята та утримання оргтехніки.
В кожній групі вихователі разом з батьками проводять велику роботу щодо естетичного оформлення груп та придбання необхідних дидактичних ігор, літератури, дитячих меблів.
Особливу роль у нашій спільній роботі з родинами вихованців відіграють батьківські комітети: вони допомагають в освітньо – виховній і господарській роботі. Ми звичайно намагаємося не перекладати на батьків свої проблеми , по силі вирішуємо самі. Але, коли звертаємося, знаємо : нас зрозуміють і підтримають.
Косметичний ремонт в закладі – коридори, групові приміщення, кабінети спеціалістів до всього докладені руки наших працівників.
- Ми застелили лінолеум в ігрових кімнатах групи «Барвінок», «Журавлики», «Дзвіночки», «Ромашка», «Сонечко», в роздягальнях групи «Пролісок» та «Квіточка».
- Зробили косметичний ремонт спортивної зали
- Частково відновлено огорожу на ігрових майданчиках, облаштували їх.
- Розчистили та оновили пісок на спортивному майданчику
Виконавчим комітетом були виділені кошти на:
- На косметичний ремонт туалетної та буфетної кімнати в групі «Бджілка»
- На улаштування ігрового павільйону на майданчику групи «Ведмежата»
- Благодійно завезено пісок.
Все що залежить від персоналу закладу – виконується в повному обсязі.
Тому хочу відмітити, що всі працівники нашої «Ромашки» добросовісно виконують свої обов’язки. Це ще раз підтверджує, що випадкових людей у нас немає, всі працюють за покликом душі і серця та з розумінням ступеню відповідальності.
Я не можу відмежовувати себе від колективу.
І говорить про те, які мої власні досягнення як керівника – мабуть, маю не я. Але як керівник я намагаюсь прикладати максимум зусиль та шукати можливості, щоб наш заклад мав все необхідне для створення комфортних умов для виховання підростаючого покоління.
Ми завжди пам’ятаємо, що дитячий садок – це різнокольорова планета радості, де щоденно сміються, граються, творять діти. І наш заклад призначений саме для дітей. Я впевнена, що наш колектив зможе здолати всі перешкоди що до організації роботи закладу. Хочу подякувати всім і кожному працівнику закладу «Ромашка» за розуміння і підтримку, адже лише разом ми досягаємо поставленої мети і будемо далі йти до нових звершень .