Звіт керівника 2018-2019 навчальний рік

Дошкільний навчальний заклад №2 «Ромашка» функціонує з квітня 1978 року. За цей час велика кількість дітей відвідала «Ромашку», з часом стало гарною традицією – приводити своїх діток. Сьогодні в садочку – 320 малят, це 13 вікових груп, а саме: 4- групи раннього віку, 9 – груп дошкільного віку.

     В дошкільному навчальному закладі існують такі  структурні підрозділи: як

- методична служба

- адміністративно – господарча служба

- медична служба

- соціально – психологічна

- логопедична

- служба охорони праці

Всі служби очолюють кваліфіковані спеціалісти. Люди , які знають свою справу та працюють на позитивний результат. Особливу  увагу хочу звернути на той факт, що, у нашому закладі  функціонує адміністративна комісія, до складу якої ввійшли: директор, вихователь – методист, соціальний педагог , практичний психолог, вчитель логопед, медична сестра. Завданням цієї комісії є в першу чергу допомогти діткам, які лише прийшли до садочка  та батькам легше пройти  адаптаційний період та враховуючи індивідуальні особливості покращити перебування дитини в закладі. Дати можливість відчути позитивне ставлення та єдність в даній справі. Як результат роботи за рік ми маємо своєчасність надання  допомоги дітям  та консультації батькам, уникнення конфліктних ситуацій там, де вони могли б мати місце.

Тому всі члени комісії володіють ситуацією по кожній дитині та тримають на контролі. І в цьому році ми продовжуємо роботу комісії працюючи з новим набором дітей.

Вже традицією стали індивідуальні зустрічі  батьків дітей, що вперше йтимуть у садочок, із директором, соціальним педагогом та практичним психологом.

Невимушена бесіда дає  свої результати. Адже батьки знайомляться із нормативною базою закладу, Правилами внутрішньо – трудового розпорядку, режимом роботи закладу, із порядком оплати за перебування дитини в дошкільному закладі та надають побажання щодо індивідуальних особливостей своєї дитини. Адже особистісно – орієнтований підхід у вихованні є основою у роботі наших спеціалістів.

     Батьки по максимуму отримують інформацію, яка діє на  випередження, щоб уникнути небажаних проблем та полегшити період адаптації дитини. Ми намагаємося зробити все, щоб батьки відчували себе повноправними членами нашої великої дитсадівської родини, стали учасниками навчально – виховного процесу.

     Методична робота в дошкільному навчальному закладі №2 (далі ДНЗ) протягом 2018-2019 навчального року була спрямована на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, розвиток творчого потенціалу кожного члену педагогічного колективу, а відтак – на досягнення позитивних результатів у вихованні, розвитку та навчанні дітей, оптимізації  освітньо - виховного процесу.

     Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, інструктивно – методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, прогресивному педагогічному досвіді.

  Пріоритетним напрямом діяльності педагогічного колективу протягом 2018 – 2019 н.р. було спрямування освітнього процесу на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти.

    Протягом 2018-2019 навчального року педагогічний колектив дошкільного навчального закладу    працював за проблемним питанням:   «Сприяння реалізації  освітніх ліній  Базового компонента   дошкільної освіти через формування  патріотичного  виховання  у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку»

В рамках даної теми, робота з  педагогічними кадрами здійснювалась на вирішення таких пріоритетних завдань:

- створення україномовного середовища в дошкільному навчальному закладі,    формуючи у дошкільників повагу та любов до державної мови;

- виховання в дітей громадянської позиції за допомогою знайомства з історико-культурної спадщиною українського народу;

- надання пріоритетної уваги логіко-математичному розвитку дошкільників, крізь призму Базового компоненту дошкільної освіти засобами інноваційних технологій, ефективних методів та прийомів роботи;

- використання педагогами ігрових технологій, ігор, квесту, які більш ефективно стимулювали б пізнавальну активність, ігрову діяльність та творчість дошкільників.   

Для цього у дошкільному навчальному закладі було створено такі умови:

  • традиційно проводилися педагогічні години, які були спрямовані на визначення системи педагогічних впливів, що забезпечували підвищенню якості освітнього процесу;
  • педагогами розроблені чіткі перспективні та календарні плани  роботи;
  • планомірно проводилась робота щодо покращення матеріально - технічної бази в кожній віковій групі;
  • робота з організації освітнього процесу носила методичний характер та була побудована на моніторингу досягнень дошкільників згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти.

   З метою вирішення поставлених завдань педагогічний колектив працював над удосконаленням структури методичної роботи ДНЗ, яка ґрунтується  та враховує особливості організації методичної роботи як суттєвого чинника  формування творчого педагога. Структура методичної роботи включає  як традиційні, так і нові форми методичної роботи, серед яких:

  • колективні та групові форми: педагогічні ради, семінари - практикуми, колективні перегляди, освітні пректи, консультації з усіх розділів програм;
  • індивідуальні форми роботи: консультації, самоосвіта, анкети, бесіди за результатами контролю.

    Організація методичної роботи відзначалася плановістю, систематичністю та результативністю.

    Роботу педагогічних рад було сплановано та проведено згідно поставлених завдань перед колективом на навчальний рік. На педагогічних радах обговорювалися основні принципи, методи та прийоми роботи з дошкільнятами та їх вдосконалення, розглядалися  питання удосконалення та впровадження у організовану навчально-пізнавальну діяльність досягнень науки і  передового педагогічного досвіду, обговорювалися питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвиток їх творчої ініціативи  та  аналізувалося  провадження інноваційної діяльності у вікових групах. 

   Педагогічні ради були побудовані в інтерактивному режимі: педагогічна рада – у вигляді усного журналу «Рухлива гра – неодмінний супутник дитинства» (листопад 2018 р.)  медіа грамотність та ІКР – компетентність педагогів (лютий 2019 р.); ділової гри «Організація патриотичного виховання в ДНЗ№2» (травень 2019 р.).

  Підвищенню фаховому рівню педагогів з мовлення дітей сприяла ділова  гра «Словесна вікторина» (вчитель – логопед Мудрих О.В.).    

  На високому методичному рівні були проведені засідання тренінгу –«Ненасильницьке спілкування» (керівник Філіпова С.А.) протягом навчального року педагоги через ігри та вправи вчилися усвідомлювати, те як треба виражати свої думки і намагатися чути інших за допомогою спостережень, емоцій, почуттів і потребу – на противагу страху.

 Протягом навчального року педагогами Волошиної О.М. та Степаненко О.М. закладу було створено та втілено в роботу з дітьми середньої групи№2 «Журавлики» освітній проект «Школа маленьких козачат».

  Особливої уваги заслуговують високі результати роботи педагогів старшої групи №1 Демчук Н.В., Хоменко І.С., №2 Скороход Л.В., Науменко С.О., №3 Батяшова Є.В., Шивидя К.В., за впровадження в роботу з дітьми освітньої програми «Впевнений старт», під керуванням вихователя – методиста – Колганової І.І.

Дану програму ми почали впроваджувати з метою забезпечення наступності між дошкільними закладами та Новою Українською Школою.

 В 2019-2020 навчальному році впроваджуємо працювати за «Впевнений старт» з старшими групами та плануємо підключити середні групи.

Протягом 2018-2019 навчального року педагогічний колектив велику увагу приділяв взаємодії із сім’єю і громадськістю:

  • були залучені родини до активної участі у заходах ДНЗ;
  • родинні свята для ІІ молодших та старших груп.

Однією із форм роботи з кадрами є курсова підготовка. У 2018-2019 навчальному році на базі МОІППО підвищили сій професійний рівень медична сестра старша Шкрябіна Т.Є.

  За результатами атестації педагогічних працівників у 2018-2019 навчальному році:

Визнано такими, що відповідають займані посади:

  • Завадська Ірина Вікторівна, вихователь І молодшої групи№1;
  • Куліца Людмила Михайлівна, вихователь середньої групи №1.
  • Мацнєва Світлана Борисівна, інструктор з фізичного виховання;
  • Степаненко Ольга Михайлівна, інструктор з фізичного виховання;
  • Чижову Галину Іванівну, вихователя І молодшої групи№3;
  • Юзефович Світлану Станіславівну, вихователя І молодшої групи№3;

Присвоєно  кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» та встановлено 12-й тарифний розряд:

  • Волошенії Ользі Михайлівні, вихователю середньої групи№2;

Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» та встановлено 13-й тарифний розряд:

  • Мудрих Ользі Вікторівні, вчителю - логопеду.

Продовжено на п’ять років строк дії кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєного педагогічного звання «старший вихователь»:

  • Вихователю – методисту Колганової Ірині Іванівні.

Продовжено на п’ять років строк дії кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєного педагогічного звання «вихователь - методист»:

  • Музичному керівнику Коваленко Лідії Володимирівні.

 

  Колектив ДНЗ приймав активну участь в методичній роботі управління освіти Южноукраїнської міської ради. Робота у міських методичних об’єднаннях, Школі педагогічної майстерності, авторської школі, у Школі молодого вихователя, центрі творчого зростання «Домісолька» сприяла підвищенню ефективності, якості педагогічної праці педагогічних працівників дошкільного закладу.

  Вихователь – методист Колганова І.І. та вихователь Руденко Л.В. активну участь взяли в роботі творчої групи «Забезпечення неперервності дошкільної та початкової освіти на засадах Нової Української Школи засобами квест – технології», організований Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти. В грудні 2018 року вони були присутні на засіданні групи в Миколаївському дошкільному закладі №74.

В квітні 2019 р. базі дошкільного навчального закладуна високому методичному рівні були проведені засідання обласної творчої групи «Квест – технологія як засіб забезпечення наступності дошкільної освіти та Нової початкової школи». На засіданні були присутні педагогічні працівники дошкільної освіти з Миколаїва, Первомайська та Баштанки.

В квітні 2019 р. педагогічним колективом ДНЗ№2 було проведено на високому методичному рівні щорічний фестиваль «Южноукраїнська перлина – обдарована дитина» серед вихованців ДНЗ.

  На високому методичному рівні були проведені традиційні заходи ДНЗ

День спонтанної прояву доброти, День Добровольця, День патріотичного виховання «З Україною в серці», День рідної мови, День присвячений творчості В.О. Сухомлинському, Тижні творчості (театралізація та образотворче мистецтво), Тижні Безпеки дитини, Тижня «Знай свої права»

  Соціальним педагогом було здійснено облік дітей дошкільного віку, які не відвідують дошкільного закладу, що проживають на території, закріпленій за кожним закладом.

   Особливу увагу приділити діткам 5 – річного віку, які обов’язково повинні бути охоплені дошкільною освітою. Таких дітей на нашій території – 89, з них дошкільні заклади міста відвідують – 85, 4 – знаходяться на індивідуальному догляді.

   Хочу зазначити, що ми продовжуємо працювати над імплементацією Закону України «Про освіту» та створювати умови для повноцінного функціонування закладу.

       На виконання наказу УБОіН № 187 від 31.03.2004 року «Про організацію роботи із зверненням громадян в закладах освіти» була організовані робота із зверненнями громадян, яка здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента  України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування Конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», згідно з інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування. Відповідно до внутрішнього наказу дошкільного навчального закладу №2 «Ромашка» затверджений графік особистого прийому громадян.

        За 2018 – 2019 навчальний рік до дошкільного навчального закладу надійшло 6 звернень, з них:

  • питання працевлаштування 6 звернень;

       Колективних та повторних звернень не було. Всі звернення були зареєстровані відповідно до чинного законодавства.      

 Подавалися щоквартальні звіти до управління освіти Южноукраїнської міської ради.

        В порівнянні з минулим навчальним роком кількість звернень зменшилась, письмові звернення відсутні. Що свідчить про належний рівень просвітницької діяльності, взаєморозуміння в роботі з батьками.

   Протягом року зі сторони адміністрації та медичних сестер питання харчування знаходяться на постійному контролі. Аналіз проводиться щомісячно, про що надається звіт до управління освіти про виконання норм харчування та про стан забезпечення продуктами. На досить високому рівні знаходяться питання дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та протипожежних норм.

  Проводяться необхідні заходи по профілактиці дитячого дорожньо – транспортного травматизму, попередженню пожежі від дитячих пустощів з вогнем.

      Дошкільний навчальний заклад «Ромашка» підпорядкований управлінню освіти, з січня 2015 року фінансування закладу відбувається з міського бюджету.

     Протягом 2018 – 2019 навчального року були профінансовані всі захищені статті, передбачені законодавством, до того ж були виділені кошти на:

  • послуги зв’язку;
  • миючі та дезінфікуючі засоби;
  • медикаменти;
  • будівельні матеріали;
  • господарчі товари.

Багато проблем матеріального господарчого характеру ми вирішуємо  власними силами та за допомогою батьків.

Це придбання паперу і канцтоварів, сантехнічного обладнання, оформлення коридорів, придбання стендів, пошиття дитячих костюмів, оформлення музичного залу на свята та утримання оргтехніки.

 В кожній групі вихователі разом з батьками проводять велику роботу щодо естетичного оформлення груп та придбання необхідних дидактичних ігор, літератури, дитячих меблів.

Особливу роль у нашій спільній роботі з родинами вихованців відіграють батьківські комітети: вони допомагають  в освітньо – виховній і господарській роботі. Ми звичайно намагаємося не перекладати на батьків свої проблеми , по силі вирішуємо самі. Але, коли звертаємося, знаємо : нас зрозуміють і підтримають.

Вже традицією стає проведення в закладі ярмарок, кошти від яких мають ціленаправлений характер.

Так восени минулого року на ярмарку було виручено 9 000,00 грн., всі вони були використані на оформлення музичного залу, пошиття дорослих та дитячих костюмів.

Весна нам теж принесла радісні новини в травні розпочато роботу по заміні вікон. На сьогодні вже 6 груп підготовлені до перебування дітей. Сподіваюсь, що вже взимку ми відчуємо позитивний ефект і збережене тепло  підвищить температурний режим у приміщенні. Також з місцевого бюджету виділено кошти на ремонт покрівлі старшої групи №1 «Веселка» та придбання пральної машинки. Сподіваюсь, що буде продовження і ми матимемо змогу далі створювати комфортні умови для перебування наших дітей.

 Ми звернулись з проханням до депутата міської ради Севастьянової Олени Миколаївни з проханням виділити кошти, які надаються на здійснення депутатської діяльності для придбання спортивного інвентаря, а саме:

  • дитячих матів,
  • скакалок та модулів.

Завдяки зусиллям депутатського корпусу – було виділено 10 000,00 грн. і придбано обладнання.

   Тепер ми звернулись до депутатів з проханням придбати телевізори в старші групи для створення умов повноцінного викладання та доступності матеріалів, передбачених освітньою програмою «Впевнений старт». Сподіваємось на позитивне вирішення даного питання.

  Адміністрація закладу винайшла ресурси і придбала книги «Українською легко» та «Живлюща сила емигії» на суму 2 300,00 грн., як підґрунтя у вивчені державної мови.

 Косметичний ремонт в закладі – коридори, групові приміщення, кабінети спеціалістів до всього докладені руки наших працівників.

Своїми силами в цьому році здійснено ремонт методичного кабінету за допомогою батьків – пофарбовано та поновлено обладнання на майданчиках.

 В цьому році весна відзначила і не малою кількістю перевірок.

  Так в березні – проводив моніторинг Южноукраїнський відділ лабораторних досліджень. Суттєвих зауважень не було.

  В квітні – Южноукраїнський міський сектор перевіряв виконання законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Всі заходи, які не потребують значного фінансування, були усунені. Суттєвих порушень не виявлено.

  В травні була перевірка спеціалістами головного управління держпродспоживслужби в Миколаївській області.

  Запропоновано заходи щодо усунення порушень законодавства.

Варто зазначити, що практично всі вони пов’язані з недофінансування та сподіваємось. Що будуть вирішені в найблищий час.

Все що залежить від персоналу закладу – виконується в повному обсязі.

 Тому хочу відмітити, що всі працівники нашої «Ромашки» добросовісно виконують свої обов’язки. Це ще раз підтверджує,  що випадкових людей у нас немає, всі працюють за покликом душі і серця, та з розумінням ступеню відповідальності.

  Я не в праві відмежовувати себе від колективу.

    І говорить про те, які мої власні досягнення як керівника – мабуть маю не я. Але як керівник я намагаюсь прикладати максимум зусиль та шукати можливості, щоб наш заклад мав все необхідне для створення комфортних умов для навчання і виховання підростаючого покоління.

  Ми завжди пам’ятаємо, що дитячий садок – це різнокольорова планета радості, де щоденно сміються, граються, творять діти. І наш заклад призначений саме для дітей. Я впевнена, що наш колектив зможе здолати всі перешкоди що до організації роботи закладу. Хочу подякувати всім і кожному працівнику закладу «Ромашка» за розуміння і підтримку, адже лише разом ми зможемо досягнути мети і йти вперед.