Звіт керівника за 2017 - 2018 навчальний рік

Дошкільний навчальний заклад №2 «Ромашка» функціонує з квітня 1978 року. За цей час велика кількість дітей відвідала «Ромашку», з часом стало гарною традицією – приводити своїх діток. Сьогодні в садочку – 320 малят, це 13 вікових груп, а саме: 4- групи раннього віку, 9 – груп дошкільного віку.

     В дошкільному навчальному закладі існують такі  структурні підрозділи: як

- методична служба

- адміністративно – господарча служба

- медична служба

- соціально – психологічна

- логопедична

- служба охорони праці

Всі служби очолюють кваліфіковані спеціалісти. Люди , які знають свою справу та працюють на позитивний результат. Особливу  увагу хочу звернути на той факт, що, у нашому закладі  функціонує адміністративна комісія, до складу якої ввійшли: директор, вихователь – методист, соціальний педагог , практичний психолог, вчитель логопед, медична сестра. Завданням цієї комісії є в першу чергу допомогти діткам, які лише прийшли до садочка  та батькам легше пройти  адаптаційний період та враховуючи індивідуальні особливості покращити перебування дитини в закладі. Дати можливість відчути позитивне ставлення та єдність в даній справі. Як результат роботи за рік ми маємо своєчасність надання  допомоги дітям  та консультації батькам, уникнення конфліктних ситуацій там, де вони могли б мати місце.

Тому всі члени комісії володіють ситуацією по кожній дитині та тримають на контролі. І в цьому році ми продовжуємо роботу комісії працюючи з новим набором дітей.

Вже традицією стали індивідуальні зустрічі  батьків дітей, що вперше йтимуть у садочок, із директором, соціальним педагогом та практичним психологом.

Невимушена бесіда дає  свої результати. Адже батьки знайомляться із нормативною базою закладу, Правилами внутрішньо – трудового розпорядку, режимом роботи закладу, із порядком оплати за перебування дитини в дошкільному закладі та надають побажання щодо індивідуальних особливостей своєї дитини. Адже особистісно – орієнтований підхід у вихованні є основою у роботі наших спеціалістів.

     Батьки по максимуму отримують інформацію, яка діє на  випередження, щоб уникнути небажаних проблем та полегшити період адаптації дитини. Ми намагаємося зробити все, щоб батьки відчували себе повноправними членами нашої великої дитсадівської родини, стали учасниками навчально – виховного процесу.

     Методична робота в дошкільному навчальному закладі №2 (далі ДНЗ) протягом 2017-2018 навчального року була спрямована на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, розвиток творчого потенціалу кожного члену педагогічного колективу, а відтак – на досягнення позитивних результатів у вихованні, розвитку та навчанні дітей, оптимізації  освітньо - виховного процесу.

     Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, інструктивно – методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, прогресивному педагогічному досвіді.

  Пріоритетним напрямом діяльності педагогічного колективу протягом 2017 – 2018 н.р. було спрямування освітнього процесу на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти.

    Протягом 2017-2018 навчального року педагогічний колектив дошкільного навчального закладу    працював за проблемним питанням:   «Сприяння реалізації  освітніх ліній  Базового компонента   дошкільної освіти через формування  патріотичного  виховання  у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку»

В рамках даної теми, робота з  педагогічними кадрами здійснювалась на вирішення таких пріоритетних завдань:

- створення україномовного середовища в дошкільному навчальному закладі,    формуючи у дошкільників повагу та любов до державної мови;

- виховання в дітей громадянської позиції за допомогою знайомства з історико-культурної спадщиною українського народу;

- надання пріоритетної уваги логіко-математичному розвитку дошкільників, крізь призму Базового компоненту дошкільної освіти засобами інноваційних технологій, ефективних методів та прийомів роботи;

- використання педагогами ігрових технологій, ігор, методів ТРВЗ, які більш ефективно стимулювали б пізнавальну активність, ігрову діяльність та творчість дошкільників.

  Для цього у дошкільному навчальному закладі було створено такі умови:

  • традиційно проводилися педагогічні години, які були спрямовані на визначення системи педагогічних впливів, що забезпечували підвищенню якості освітнього процесу;
  • педагогами розроблені чіткі перспективні та календарні плани  роботи;
  • планомірно проводилась робота щодо покращення матеріально - технічної бази в кожній віковій групі;
  • робота з організації освітнього процесу носила методичний характер та була побудована на моніторингу досягнень дошкільників згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти.

   З метою вирішення поставлених завдань педагогічний колектив працював над удосконаленням структури методичної роботи ДНЗ, яка ґрунтується  та враховує особливості організації методичної роботи як суттєвого чинника  формування творчого педагога. Структура методичної роботи включає  як традиційні, так і нові форми методичної роботи, серед яких:

  • колективні та групові форми: педагогічні ради, семінари - практикуми, колективні перегляди, освітні пректи, консультації з усіх розділів програм;
  • індивідуальні форми роботи: консультації, самоосвіта, анкети, бесіди за результатами контролю.

    Організація методичної роботи відзначалася плановістю, систематичністю та результативністю.

    Роботу педагогічних рад було сплановано та проведено згідно поставлених завдань перед колективом на навчальний рік. На педагогічних радах обговорювалися основні принципи, методи та прийоми роботи з дошкільнятами та їх вдосконалення, розглядалися  питання удосконалення та впровадження у організовану навчально-пізнавальну діяльність досягнень науки і  передового педагогічного досвіду, обговорювалися питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвиток їх творчої ініціативи  та  аналізувалося  провадження інноваційної діяльності у вікових групах. 

   Педагогічні ради були побудовані в інтерактивному режимі: педагогічна рада – міні-тренінги вигляді усного журналу «Розвиток творчості педагогів» (листопад 2017 р.)  медіа грамотність та ІКР – компетентність педагогів (лютий 2018 р.); творчий діалог « Рідне слово є основою всякого розумового розвитку і скарбницею всіх знань» (травень 2017 р.).

Підвищенню фаховому рівню педагогів сприяв семінар – практикум «Формування мовленнєвої компетенції дітей старшого дошкільного віку засобами мовленнєвого музикування». На засіданнях підвищенні знання педагогів щодо ефективних форм розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку за допомогою ритмодекламації.

     На високому методичному рівні були проведені засідання семінару – практикуму «Індивідуальні особливості дитини» (керівник Філіпова С.А.) протягом навчального року педагоги через ігри та вправи вчилися відчувати емоційний стан дошкільників та налагоджували взаємодію з ними.

Протягом навчального року педагогами закладу було створено та втілено в роботу з дітьми старшої групи№1 «Барвинок»освітній проект «Школа маленьких козачат».

Особливої уваги заслуговують високі результати роботи педагогів старшої групи №1 Мельясанової Г.В.,Пастушенко Т.М., інструктора з фізичної культури Степаненко О.М. та козаків Бугогардової Січі, Чорноморського козацького війська Українського козацтва над створенням та впровадженням в роботу з дітьми проекту « Школа маленьких козачат».

Однією із форм роботи з кадрами є курсова підготовка. У 2017-2018 навчальному році на базі МОІППО підвищили сій професійний рівень медична сестра старша Ковальчук Ю.П., вчитель-логопед Мудрих О.В., інструктор з фізичного виховання Степаненко О.М. та 7 вихователів.

За результатами атестації педагогічних працівників у 2017-2018 навчальному році:

Визнано такими, що відповідають займані посади:

  • Борисова Ірина Олексіївна, вихователь ІІ молодшої групи№3;
  • Скороход Людмила Василівна, вихователь середньої групи №2.

присвоєно  кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» та встановлено 12-й тарифний розряд:

  • Устинській Тетяні Сергіївні, вихователю І молодшої групи№2;
  • Руденко Ларисі Вікторівні, вихователю старшої групи№1
  • Дворченко Ользі Констянтинівні, вихователю старшої групи№2;

присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» та встановлено 13-й тарифний розряд:

  • Мельясановій Галині Вікторівні, вихователю старшої групи№1.

  Колектив ДНЗ приймав активну участь в методичній роботі управління освіти Южноукраїнської міської ради. Робота у міських методичних об’єднаннях, Школі педагогічної майстерності, авторської школі, у Школі молодого вихователя, центрі творчого зростання «Домісолька» сприяла підвищенню ефективності, якості педагогічної праці педагогічних працівників дошкільного закладу.

  На базі дошкільного навчального закладу на високому методичному рівні були проведені засідання «Веселкового вернісажу» для керівників гуртків та Школи педагогічного досвіду для інструкторів з фізичної культури.

Вихователь – методист Колганова І.І. прийняла активну участь у проекті «Підготовка випускників ЗДО до Нової української школи», організований Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти.

Вихователь-методист Колганова І.І. та вихователь Руденко Л.В. активну участь взяли в роботі обласної творчості групи «Забезпечення неперервності дошкільної та початкової освіти на засадах нової української школи засобами післядипломної педагогічної освіти. В травні 2018 року вони були присутні на квест-семінарі «Вишита доля України», де представили роботи всього колективу ДНЗ – мотанки.

  Вихователь-методист Колганова І.І. прийняла активну участь у обласному семінару «Підвищення професійної компетентності керівників ДНЗ засобами інтернет- технологій».

  Педагогічний колектив прийняв активну участь   щорічному фестивалю «Южноукраїнська перлина – обдарована дитина» серед вихованців ДНЗ, щорічному турніру «П'ятнашки».

  Соціальним педагогом було здійснено облік дітей дошкільного віку, які не відвідують дошкільного закладу, що проживають на території, закріпленій за кожним закладом.

   Особливу увагу приділити діткам 5 – річного віку, які обов’язково повинні бути охоплені дошкільною освітою. Таких дітей на нашій території – 102, з них дошкільні заклади міста відвідують – 97, 5 – знаходяться на індивідуальному догляді.

   Хочу звернути увагу на той факт, що у вересні 2017 року був прийнятий Закон України «Про освіту», над реалізацією положень якого ми будемо працювати наступних п’ять років та створювати умови для повноцінного функціонування закладу.  

       На виконання наказу УБОіН № 187 від 31.03.2004 року «Про організацію роботи із зверненням громадян в закладах освіти» була організовані робота із зверненнями громадян, яка здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента  України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування Конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», згідно з інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування. Відповідно до внутрішнього наказу дошкільного навчального закладу №2 «Ромашка» затверджений графік особистого прийому громадян.

        За 2017 – 2018 навчальний рік до дошкільного навчального закладу надійшло 16 звернень, з них:

  • питання працевлаштування 6 звернень;
  • питання конфліктної ситуації 2 звернення.

       Колективних та повторних звернень не було. Всі звернення були зареєстровані відповідно до чинного законодавства та надані відповіді у визначений строк.

       Подавалися щоквартальні звіти до управління освіти Южноукраїнської міської ради.

        В порівнянні з минулим навчальним роком кількість звернень зменшилась. Що свідчить про належний рівень просвітницької діяльності, взаєморозуміння в роботі з батьками.

   В цьому навчальному році я в перші зіткнулась  з проблемою, вирішення якої  були лише через притягнення до дисциплінарної відповідальності винних осіб.

  За 15 років роботи на посаді керівника закладу, мені не вдалось вирішити конфліктну ситуацію шляхом домовленостей.

  Працівник нашого закладу, яка отримала дисциплінарне стягнення у вигляді догани в червні 2017 року подала до суду про визнання наказу недійсним, так як не була згодна з ним, що притягнута була до  відповідальності за конфліктну ситуацію в групі, а переконана – що я, як керівник закладу з особистих мотивів – притягнула її до відповідальності.

  В залі суду позивач особисті мотиви назвати не могла, 09 липня рішенням суду було відмовлено позивачу в позовній заяві в повному обсягу та доведено, що вона була притягнута до відповідальності у законний спосіб і доведено провину позивача.

Рішення не набрало законної сили, так як позивачем подана заява до апеляційного суду.

  Я впевнена, що здоровий глузд і закон візьме верх, і на подальшу боротьбу налаштована, віддаю перевагу вирішення питань у мирний спосіб.

Детальніше ми цю ситуацію розберемо ще на виробничій нараді, але сьогодні я хочу виразити слова вдячності всім колегам за підтримку і розуміння.

Тепер матимемо ще такий досвід і знатимемо ще й  Цивільно процесуальний кодекс  в новій редакції (15грудня 2017р набрав сили)

 Протягом року  зі сторони адміністрації та медичних сестер питання харчування знаходиться на постійному контролі. Аналіз проводиться щомісяця, про що надається звіт до управління освіти про виконання норм харчування та про стан забезпечення продуктами. В цьому році в медичний кабінет було придбано бактерицидну лампу, кисневу подушку та стерилізатор. На досить високому рівні знаходиться питання дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та протипожежних норм. Проводяться необхідні заходи по профілактиці дитячого дорожньо – транспортного травматизму, попередженню пожежі від дитячих пустощів з вогнем.

      Дошкільний навчальний заклад «Ромашка» підпорядкований управлінню освіти, з січня 2015 року фінансування закладу відбувається з міського бюджету.

     Протягом 2017 – 2018 навчального року були профінансовані всі захищені статті, передбачені законодавством, до того ж були виділені кошти на:

  • послуги зв’язку;
  • миючі та дезінфікуючі засоби;
  • медикаменти;
  • будівельні матеріали;
  • господарчі товари.

Багато проблем матеріального господарчого характеру ми вирішуємо  власними силами та за допомогою батьків.

Це придбання паперу і канцтоварів, сантехнічного обладнання, оформлення коридорів, придбання стендів, пошиття дитячих костюмів, оформлення музичного залу на свята та утримання оргтехніки.

 В кожній групі вихователі разом з батьками проводять велику роботу щодо естетичного оформлення груп та придбання необхідних дидактичних ігор, літератури, дитячих меблів.

Особливу роль у нашій спільній роботі з родинами вихованців відіграють батьківські комітети: вони допомагають  в освітньо – виховній і господарській роботі. Ми звичайно намагаємося не перекладати на батьків свої проблеми , по силі вирішуємо самі. Але, коли звертаємося, знаємо : нас зрозуміють і підтримають.

Вже традицією стає проведення в закладі ярмарок, кошти від яких мають ціленаправлений характер.

Так протягом минулого року були проведені дві ярмарки та зібрано кошти на придбання килимового покриття у музичну залу на суму 11тис 000грн.

В 2017 - 2018 навчальному році батьки не надавали благодійної допомоги безпосередньо на потреби закладу, лише на часткове оформлення музичної зали до свят.

Звичайно ми маємо багато проблем які власними силами вирішити не можливо. Саме сьогодні направлена проектна заявка в конкурсну комісію по виділенню коштів на спів-фінансування мікропроекту на заміну вікон у нашому закладі.

Сума – 146,23 тис.грн – це експертна оцінка капітального ремонту 2016 року, на сьогодні ми розуміємо, що сума повинна подвоїтися.

Тому за умови отримання коштів з обласного бюджету (обл- 13300 грн + 146,23 місц.бюджет) ми не можемо розраховувати на повну заміну вікон у закладі, лише на часткову.

Але якщо вийде хоч це – то вже буде невеликою перемогою в зрушенні даного питання.

Косметичний ремонт в закладі – коридори, групові приміщення, кабінети спеціалістів  в –до всього докладені руки наших працівників.

Своїми силами в цьому році здійснено ремонт і обладнано кабінет для соціального педагога, проводяться ремонтні роботи в методичному кабінеті.

 Шкода що міська влада не виділяє кошти на капітальні ремонти.

 Наш басейн, вікна, огорожа, складське приміщення – сподіваємось що черга дійде і до вирішення цих проблем.

 Особливу увагу хочу звернути на те, що весною 2018 року наша «Ромашка» відсвяткувала свій 40 – річний ювілей.

Підготовчі заходи, святкування, гарний подарунок – наша мрія: стільці в залу, килими. Ці всі приємні турботи завжди об’єднують. Сподіваюсь, що ми разом зустрінемо ще не один ювілей.

  Я не можу свою роботу від загального закладу.

   І говорить про те, які мої власні досягнення як керівника – мабуть маю не я. Але як керівник я намагаюсь прикладати максимум зусиль та шукати можливості, щоб наш заклад мав все необхідне для створення комфортних умов для навчання і виховання підростаючого покоління.

  Ми завжди пам’ятаємо, що дитячий садок – це різнокольорова планета радості, де щоденно сміються, граються, творять діти. І наш заклад призначений саме для дітей. Я впевнена, що наш колектив зможе здолати всі перешкоди що організації роботи закладу. Хочу подякувати всім і кожному працівнику закладу «Ромашка» за розуміння і підтримку, адже лише разом ми зможемо досягнути мети і йти вперед.