Звіт керівника за 2016 - 2017 навчальний рік
Дошкільний навчальний заклад №2 «Ромашка» функціонує з квітня 1978 року. За цей час велика кількість дітей відвідала «Ромашку», з часом стало гарною традицією – приводити своїх діток. Сьогодні в садочку – 320 малят, це 13 вікових груп, а саме: 4- групи раннього віку, 9 – груп дошкільного віку.
В дошкільному навчальному закладі існують такі структурні підрозділи: як
- методична служба
- адміністративно – господарча служба
- медична служба
- соціально – психологічна
- логопедична
- служба охорони праці
Всі служби очолюють кваліфіковані спеціалісти. Люди , які знають свою справу та працюють на позитивний результат. Особливу увагу хочу звернути на той факт, що, у нашому закладі функціонує адміністративна комісія, до складу якої ввійшли: завідуючий, вихователь – методист, соціальний педагог , практичний психолог, вчитель логопед, медична сестра. Завданням цієї комісії є в першу чергу допомогти діткам, які лише прийшли до садочка та батькам легше пройти адаптаційний період та враховуючи індивідуальні особливості покращити перебування дитини в закладі. Дати можливість відчути позитивне ставлення та єдність в даній справі. Як результат роботи за рік ми маємо своєчасність надання допомоги дітям та консультації батькам, уникнення конфліктних ситуацій там, де вони могли б мати місце.
Тому всі члени комісії володіють ситуацією по кожній дитині та тримають на контролі. І в цьому році ми продовжуємо роботу комісії працюючи з новим набором дітей.
Вже традицією стали індивідуальні зустрічі батьків дітей, що вперше йтимуть у садочок, із завідувачем, соціальним педагогом та практичним психологом.
Невимушена бесіда дає свої результати. Адже батьки знайомляться із нормативною базою закладу, Правилами внутрішньо – трудового розпорядку, режимом роботи закладу, із порядком оплати за перебування дитини в дошкільному закладі та надають побажання щодо індивідуальних особливостей своєї дитини. Адже особистісно – орієнтований підхід у вихованні є основою у роботі наших спеціалістів.
Батьки по максимуму отримують інформацію, яка діє на випередження, щоб уникнути небажаних проблем та полегшити період адаптації дитини. Ми намагаємося зробити все, щоб батьки відчували себе повноправними членами нашої великої дитсадівської родини, стали учасниками навчально – виховного процесу.
Методична робота в дошкільному навчальному закладі №2 (далі ДНЗ) протягом 2016-2017 навчального року була спрямована на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, розвиток творчого потенціалу кожного члену педагогічного колективу, а відтак – на досягнення позитивних результатів у вихованні, розвитку та навчанні дітей, оптимізації освітньо - виховного процесу.
Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, інструктивно – методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, прогресивному педагогічному досвіді.
Пріоритетним напрямом діяльності педагогічного колективу протягом 2016 – 2017 н.р. було спрямування освітнього процесу на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти.
Протягом 2016-2017 навчального року педагогічний колектив дошкільного навчального закладу працював за проблемним питанням: «Сприяння реалізації освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти через формування патріотичного виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку»
В рамках даної теми, робота з педагогічними кадрами здійснювалась на вирішення таких пріоритетних завдань:
- формування у дітей дошкільного віку патріотичний світогляд та почуття
засобами музики;
- створення умов для збереження оптимального рухового режиму,
загартування та зміцнення здоров’я дітей, використовуючи сучасні методи
оздоровчо-розвивального напрямку;
- забезпечення наступності в роботі з дітьми старшого дошкільного віку та
учнями перших класів шляхом взаємодії зі школою.
Для цього у дошкільному навчальному закладі було створено такі умови:
- традиційно проводилися педагогічні години, які були спрямовані на визначення системи педагогічних впливів, що забезпечували підвищенню якості освітнього процесу;
- педагогами розроблені чіткі перспективні та календарні плани роботи;
- планомірно проводилась робота щодо покращення матеріально - технічної бази в кожній віковій групі;
- робота з організації освітнього процесу носила методичний характер та була побудована на діагностичній основі знань дошкільників.
З метою вирішення поставлених завдань педагогічний колектив працював над удосконаленням структури методичної роботи ДНЗ, яка ґрунтується та враховує особливості організації методичної роботи як суттєвого чинника формування творчого педагога. Структура методичної роботи включає як традиційні, так і нові форми методичної роботи, серед яких:
- колективні форми: педагогічні ради, семінари - практикуми, колективні перегляди, психолого – логопедичні читання, практикуми, семінарське заняття, освітній проект, квест технологія;
- групові форми: консультації з усіх розділів програми, методичне об’єднання вихователів І молодших груп, медико – психологічно - педагогічний консиліум;
- індивідуальні форми роботи: консультації, самоосвіта, анкети, бесіди за результатами контролю.
Організація методичної роботи відзначалася плановістю, систематичністю та результативністю.
Роботу педагогічних рад було сплановано та проведено згідно поставлених завдань перед колективом на навчальний рік. На педагогічних радах обговорювалися основні принципи, методи та прийоми роботи з дошкільнятами та їх вдосконалення, розглядалися питання удосконалення та впровадження у організовану навчально-пізнавальну діяльність досягнень науки і передового педагогічного досвіду, обговорювалися питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвиток їх творчої ініціативи та аналізувалося провадження інноваційної діяльності у вікових групах.
Педагогічні ради були побудовані в інтерактивному режимі: педагогічна рада – позиційна дискусія «Проблеми наступності. Єдині стартові можливості дітей старшого дошкільного віку до вступу до школи» (листопад 2016 р.) енциклопедія інноваційних педагогічних технологій лютий 2017 р.); квест «Самоосвіта – запорука розвитку сучасної особистості» (травень 2017 р.)
З метою допомоги та запобігання помилок, систематично проводився контроль і керівництво – здійснювалися перевірки за рівнем педагогічної майстерності та за станом освітнього процесу, які узагальнювалися у вигляді довідок, інформацій, наказів.
Колектив ДНЗ приймав активну участь в методичній роботі управління освіти. Робота у міських методичних об`єднаннях, педагогічної студії, авторської школі, у Школі молодого вихователя , центрі творчого зростання «Домісолька» сприяла підвищенню ефективності, якості педагогічної праці педагогічних працівників дошкільного закладу.
На базі дошкільного навчального закладу були проведені засідання педагогічного калейдоскопу вихователів раннього віку, Школи молодого вихователя, творча лабораторія вихователі старших груп, Школа педагогічної майстерності вихователів ІІ молодших та середніх груп - відповідальний вихователь-методист Колганова І.І.
Педагогічний колектив прийняв активну участь щорічному фестивалю «Южноукраїнська перлина – обдарована дитина» серед вихованців ДНЗ, щорічному турніру «П'ятнашки» та обласному лекторію «Людина у Всесвіті»
На високому методичному рівні були проведені традиційні заходи ДНЗ - День спонтанної доброти, День патріотичного виховання «З Україною в серці», Тиждень присвячений В.О.Сухомлинському, Тижні творчості.
Але найважливішою подією 2016 – 2017 навчального року стала проведення державної атестації дошкільного закладу.
Наказом управління освіти Южноукраїнської міської ради від 11.11.2016 року №471 «Про результати державної атестації дошкільного навчального закладу №2 «Ромашка» визначено атестованим наш заклад.
Це результати загальних зусиль всіх наших працівників злагодженої роботи та відповідального відношення до виховання підростаючого покоління.
Тож висловлюю подяку кожному хто не байдужий до життя «Ромашки»
Соціальним педагогом було здійснено облік дітей дошкільного віку, які не відвідують дошкільного закладу, що проживають на території, закріпленій за кожним закладом. Особливу увагу приділити діткам 5 – річного віку, які обов’язково повинні бути охоплені дошкільною освітою. Таких дітей не було виявлено, тому охоплення дошкільною освітою дітей 5 річного віку, є 100%.
На виконання наказу УБОіН № 187 від 31.03.2004 року «Про організацію роботи із зверненням громадян в закладах освіти» була організовані робота із зверненнями громадян, яка здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування Конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», згідно з інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування. Відповідно до внутрішнього наказу дошкільного навчального закладу №2 «Ромашка» затверджений графік особистого прийому громадян.
За 2016 – 2017 навчальний рік до дошкільного навчального закладу надійшло 19 звернень, з них:
- питання працевлаштування 11 звернень;
- питання взаємовідносин 4 звернення;
- питання конфліктної ситуації 4 звернення.
Колективних та повторних звернень не було. Всі звернення були зареєстровані відповідно до чинного законодавства та надані відповіді у визначений строк.
Подавалися щоквартальні звіти до управління освіти Южноукраїнської міської ради.
В порівнянні з минулим навчальним роком загальна кількість звернень зросла.
Протягом року зі сторони адміністрації та медичних сестер питання харчування знаходиться на постійному контролі. Аналіз проводиться щомісяця, про що надається звіт до управління освіти про виконання норм харчування та про стан забезпечення продуктами. В цьому році в медичний кабінет було придбано бактерицидну лампу, кисневу подушку та стерилізатор. На досить високому рівні знаходиться питання дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та протипожежних норм. Проводяться необхідні заходи по профілактиці дитячого дорожньо – транспортного травматизму, попередженню пожежі від дитячих пустощів з вогнем.
Дошкільний навчальний заклад «Ромашка» підпорядкований управлінню освіти, з січня 2015 року фінансування закладу відбувається з міського бюджету.
Протягом 2016 – 2017 навчального року були профінансовані всі захищені статті, передбачені законодавством, до того ж були виділені кошти на:
- послуги зв’язку;
- миючі та дезінфікуючі засоби;
- медикаменти;
- будівельні матеріали;
- господарчі товари, папір;
- було придбано необхідне обладнання в медичний кабінет;
- виконано ямковий ремонт асфальтового покриття території закладу;
- проведено гідравлічне очищення системи труб опалення.
Вперше за багато років ми отримали спонсорську допомогу від депутата обласної ради Лісніченка В. в сумі 55 тис грн. та придбали:
- музичний центр,
- мультимедійний комплекс;
- стаціонарний комп’ютер.
Багато проблем матеріального господарчого характеру ми вирішуємо власними силами та за допомогою батьків.
Це придбання фарби, сантехнічного обладнання, оформлення коридорів, придбання стендів, косметичний ремонт на харчоблоці, пошиття дитячих костюмів, оформлення музичного залу на свята та отримання оргтехніки.
В кожній групі вихователі разом з батьками проводять велику роботу щодо естетичного оформлення груп та придбання необхідних дидактичних ігор, літератури, дитячих меблів.
Особливу роль у нашій спільній роботі з родинами вихованців відіграють батьківські комітети: вони допомагають в освітньо – виховній і господарській роботі. Ми звичайно намагаємося не перекладати на батьків свої проблеми , по силі вирішуємо самі. Але, коли звертаємося, знаємо : нас зрозуміють і підтримають.
Вже традицією стає проведення в закладі ярмарок, кошти від яких мають ціленаправлений характер.
Так протягом минулого року були проведені дві ярмарки та зібрано кошти на придбання дитячих стільців у музичну залу на суму 11тис 100грн.
В 2016 -2017 навчальному році батьки не надавали благодійної допомоги безпосередньо на потреби закладу, лише на часткове оформлення музичної зали до свят.
Звичайно ми маємо дуже багато проблем які власними силами вирішити не можливо. Наш басейн, вікна, огорожа, складське приміщення – сподіваємось що черга дійде і до вирішення цих проблем.
Адже ми вже в цьому році відчули, що міська влада частину фінансового ресурсу спрямовує на освіту. Я як керівник намагаюсь прикладать максимум зусиль та шукати можливості, щоб наш заклад мав все необхідне для створення комфортних умов для навчання і виховання підростаючого покоління.
Ми завжди пам’ятаємо, що дитячий садок – це різнокольорова планета радості, де щоденно сміються, граються, творять діти. І наш заклад призначений саме для дітей. Я впевнена, що наш колектив зможе здолати всі перешкоди що організації роботи закладу. Хочу подякувати всім і кожному працівнику закладу «Ромашка» за розуміння і підтримку, адже лише разом ми зможемо досягнути мети і йти вперед.